Goodyear přichází s novou řadou nákladních pneumatik pro návěsy

Goodyear přichází s novou řadou nákladních pneumatik pro návěsy, které dokáží nákladním dopravcům ušetřit na spotřebě pohonných hmot a snížit emise.


 
     Výrobce nákladních pneumatik Goodyear přišel na trh s novou nákladní pneumatikou  Marathon LHT II, jedná se o novou řadu nákladních pneu pro návěsy a přívěsy v dálkové dopravě, která  patří k technologii Goodyear Max FuelMax, kam také řadíme pneumatiky pro nákladní vozidla Marathon LHS II a Marathon LHD II. Nákladní pneumatika pro návěsy Marathon LHT II umožní vozovému parku nezanedbatelně uspořit operační náklady a snížit emise CO2
     Tato nákladni pneumatika splňuje kombinaci nízkého valivého odporu s výbornými vlastnostmi při jízdě na mokrém povrchu a krátkou brzdnou dráhou. Mimo jiné nákladní pneumatika Goodyear Marathon LHT II je schopna vyššího užitečného zatížení a má vynikající kilometrový proběh a nízkou hlučnost.

 

Díky čemu vykazuje tato nákladní pneumatika tak výborné vlastnosti

     Pracovníci společnosti Goodyear vytvořili nákladní pneumatiku, která vykazuje velice níkou úroveň valivého odporu a současně výborné vlastnosti v přilnavosti za mokra. Tato nová nákladní pneumatika pro návěsy Marathon LHT II umožňuje obojí díky spojení nových konstrukčních metod, dezénu běhounu a směsí.
Kostra nákladní pneumatiky Goodyear Marathon LHT II má pozměněné míry jednotlivých komponentů, což umožnila pokročilá počítačová modelace, čímž došlo ke snížení teploty a valivého odporu ( podstatné elementy pro pokles spotřeby paliva a zvýšení životnosti nákaldní pneu).
 
     Ocelové pásy nové generace v prostoru běhounu zvětšují stabilitu a snižují ztrátu setrvačné síly nákladní pneumatiky. Velmi stabilní tvar kostry a patní oblast poslední generace ještě ve větší míře vylepšují stabilitu a valivý odpor a dalším plusem je možnost lepší protektorovatelnosti. Celistvý dedezén běhounu nákladní pneumatiky Goodyear Marathon LHT II poskytuje nízké rozptýlení energie, a tak přispívá k velmi malému valivému odporu a snížení spotřeby paliva. Běhoun této nákladní pneu má mnoho vlastností zlepšující výkon např. multiprofilový tvar zajistí rovnoměrné opotřebení, zatímco silná široká ramenní žebra napomáhají vysokému kilometrovému proběhu a zajišťují ochranu před poškozením.
 
     Specifické rozložení lamel a jejich hustota umožňuje optimální výkon při brždění za mokra, velmi malé emise hluku a nízký valivý odpor. Další typická vlastnost nákladní pneumatiky Goodyear LHT II je proměnný úhel geometrie ramenních drážek, což přináší odolnost vůči prasknutí, ochranu proti vzniku prasklin a minimální zadržování kamínků. Optimální rovnováhu mezi valivým odporem, bržděním za mokra a kilometrovým proběhem zajišťuje nejmodernější technologie běhounové směsy, která se vyznačuje vysokým obsahem siliky.

Úspory nové nákladní pneumatiky Goodyear Marathon LHT II
     Díky dosaženému výrazně nízkému valivému odporu nákladní pneu Goodyear LHT II je umožněno provozovatelům vozového parku výrazná úspora spotřeby pohonných hmot a také snížit emise CO2 . Např. 40 tunové nakladní auto 4x2 s návěsem se třemi nápravami, které je obuto kombinací pneumatik LHS II, LHD II a LHT II je schopno majiteli ušetřit ročně na nákladech na pohonné hmoty až 2300 euro na 1 vozidlo a snížit emise CO2 na jedno vozidlo o 5200 Kg, což je vynikající zpráva  nyní v době ekonomické krize a rostoucích cen pohonných hmot. 
      Další výhodou nákladní pneumatiky LHT II je její váha, která je o 7,5 Kg lehčí než její předchůdkyně LHT, a tím zvyšuje kapacitu užitečného zatížení návěsu se 3 nápravami o 45 Kg.  Za rok to dělá 13,5 tun navíc u každého vozidla.

 

LHTII

  Nákladní pneumatiky Goodyear Marathon LHT II obstojí i v budoucnosti

     Nákladní pneumatika Goodyear LHT II již nyní splňuje minimální právní požadavky, které jsou stanoveny novými nařízeními EU o pneumatikách platnými od konce roku 2012. Díky velice nízkým hodnotám valivého odporu, dobré přilnavosti za mokra a nižší hlučnosti, společnost Goodyear předpokládá, že nákladní pneumatika LHT II dosáhne v těchto třech kritériích  výborného hodnocení na štítku, připraveného EU k označení pneumatik, který má vstoupitv platnost také do konce roku 2012. Tento štítek bude sloužit jako průvodce o výkonu pneumatik v oblasti valivého odporu, hlučnosti , přilnavosti za mokra a bude poskytovat tyto důležité informace zákazníkům před nákupem pneumatik.